ÖNE ÇIKANLAR :

YAZARLAR

"Mülk Allah'ındır" ama antikapitalistler yalancıdır!

Ahmet Balki

11 Haziran 2013 Salı 10:55
  • A
  • A

“Münafıklar sana geldikleri vakit: “Şahitlik ederiz ki sen muhakkak Allah’ın elçisisin” derler. Senin mutlaka kendisinin elçisi olduğunu Allah bilir ve Allah münafıkların yalancı olduklarına şahitlik eder.” (1)
Elbette Hz. Muhammed (sav) Allah’ın elçisidir ama münafıklar inanmadıkları şeyleri söyleyen yalancılar. Tıpkı Antikapitalist Gayr-i Müslimler gibi. Onlar da “Mülk Allah’ındır” derler ama büyük bir yalan söylemektedirler. Mülk elbette Allah’ındır. Nitekim Rabbimiz şöyle buyurur:
“Mülk, elinde olan Allah yüceler yücesidir ve O’nun her şeye gücü yeter.” (2)
“Arapça’da M-L-K kökünden gelen kelime hem mülk hem de milk olarak okunmaktadır. Mülk daha ziyade siyasî iktidar ve hüküm koyma manasına kullanılmıştır. "Lehû'l Mülk" (mülk O'nundur, bununla "Hüküm koyma" hakkı kasdedilir. Kur'ân-ı Kerîm'de: "Davud (a.s) kıssası" beyan buyurulurken: "Onun mülkünü de kuvvetlendirdik. Ona hikmet ve fasl-ı hitab verdik"(3) buyurulmaktadır. Müfessirler bu ayet-i kerimedeki "mülk" ten maksadın siyasî güç, zafer ve büyük ordular olduğunu kaydetmektedirler. Esasen mülkün Allahû Teâlâ (cc)'ya ait olduğunu beyan buyuran ayet-i kerimelerin tamamında kasdın hüküm koyma olduğu hususunda müfessirler ittifak halindedirler.
Milk kelimesi ise, daha ziyade mala sahip olma manasına kullanılmıştır. Ancak Türkçe'de mülkiyet, saltanat manasına kullanıldığı için fazla yaygınlaşmamıştır. Osmanlı döneminde sultanlara "Allah mülkünüzü daim kılsın" şeklinde dua etmek âdet haline dönüşmüştür. Günümüzde siyasî iktidar manasındaki "mülkiyet" ile mala sahip olma manasında kullanılan "milkiyet" kavramları birbirine karışmıştır. Genellikle "mülkiyet" kullanılır.
Şimdi milkiyet kavramı üzerinde duralım. İmam-ı Kasani; milkiyet, tasarrufa konu olabilen mal-ı mütekavvim üzerinde, tasarrufta bulunabilmek için Şâri'nin (Allah ve Rasûlünün) bahşetmiş olduğu yetki ve iktidardır" tarifini esas almış. İbn-i Hümam Fethû' l-Kadir isimli eserinde: "Mülkiyet, bir mani bulunmadıkça doğrudan doğruya kullanılabilen şer'i şerifin bahşettiği yetki ve iktidardır" hükmünü zikrediyor. Dikkat edilirse her iki tarifte de; milkiyet'in teşekkülü için şer'i şerifin bahşetmiş olduğu yetki ve iktidarın bulunması şart görülmektedir. Bu noktada "haram, milke konu olur mu?" sualine cevap bulmak mecburiyetindeyiz.
Resûl-i Ekrem (sav): "Gerçekten Allahû Teâlâ (cc) şarabı haram kılmıştır. Şimdi kimin elinde ondan bir şey olduğu halde bu hüküm kendisine ulaşırsa, artık onu ne içsin ne de satsın" emrini verdiği bilinmektedir. Bunu duyan sahabe-i kiram elleri altında bulunan bütün şarapları döktükleri mütevatir haberlerle sabittir. Yine Resûl-i Ekrem (sav)'in şarapla ilgili olarak: "İçilmesini haram kılan Allahû Teâlâ (cc) alışverişini de (ticaretini de) haram kılmıştır" diyerek, şarabın, milk olamayacağı konusunda ittifak halindedirler. Dolayısıyla "haram" kat'iyyen milkiyete konu değildir. Haram yolla zengin olan bir kimse zekât veremiyeceği gibi, bu kazancıyla hacca da gidemez. Alauddin el-Haskafi ed-Dürrü' l Muhtar isimli eserinde "Hacc" bahsinin hemen girişinde "haram malla hacca gitmek haramdır" hükmünü zikreder. İslâm dininde haram yolla elde edilen milkiyet kabul edilmemiştir.” (4)
Kısaca mülk hâkimiyet ve hüküm koyma hakkını ifade ederken, milk ise mal sahibi olmayı ifade etmektedir. Antikapitalist gayr-i müslimler; İslam’ı tahrif etme görevini üstlendiklerinden kavramların mahiyeti kendileri için pek önemli değildir. Onların “Mülk Allah’ındır” derken kasıtları “mal; Allah’ındır ve insanların Marksist İdeolojide olduğu gibi mal edinme hakkı yoktur” anlamındadır. Hâlbuki Allah (cc) maldan infak etmeyi emretmiştir. Kazanmadan mal sahibi olmak mümkün değildir. Kaldı ki İslam’daki kazanç mertebeleri en ufak ayrıntısına kadar izah edilmiştir. (5)
Meselenin bir diğer yönü şudur: Antikapitalistler Allah’ın indirdiği hükümleri “adalet” lafzının arkasına sığınarak inkâr etmektedirler. (6) Allah’ın hakimiyet hakkını reddeden ve hükümlerini izafileştiren antikapitalist gayr-i müslimler; inançsızlıklarında da ciddi değillerdir.
1- Münafıkun Suresi: 1
2- Mülk Suresi: 1
3- Sad Suresi: 20
4- Yusuf Kerimoğlu - Kelimeler Kavramlar - Mülk Maddesi
5- http://www.yazete.com/genc-kalemler/ahmet-balki/antikapitalizm-ve-ihsanin-disleri/1628/
6- http://www.yazete.com/genc-kalemler/ahmet-balki/antikapitalistler-ve-adalet-devleti-hikayesi/1502/

YORUM YAZ
Henüz yorum yapılmamış.

Yorum yapmak için üye girişi yapmanız gerekmektedir. Yada Misafir Olarak Yorum Yapabilirsiniz.Üyeliğiniz varsa üye girişi yapabilirsiniz. Yeni üyelik için üyelik formunu kullanabilirsiniz.