Yazacağım bu makalemde bir akılcı sayfa adminiyle soru-cevap şeklinde konuşmamız bulunmaktadır.Ben burada cahil ve dine yeni meyletmiş gibi görünmekteyim!Elbetteki bende istemem ama Böyle bir tavır takınmamın sebebi şu:Ehli Sünnet dışı fırkalar ne zaman kendisinden daha iyi bilen uyanık bir ehli sünnet itikadlı biriyle tartışmaya hatta anlaşmaya çalışsa bile elbetteki tek sonuç ehli sünnet dışı olan şahsın engellemesine hakaret ve küfrüne hatta kafirlik ithamlarına maruz kalmaktadır.İşte bu deşifreleri yapabilmem için benim böyle bir tavır takınmam gerekmekteydi.
Bundan ötürüdür ki karşı tarafla yaptığım konuşma tamamen ‘cahilmişim’ havasıyla yapıldığı için yazdıklarımda mantık aramamanızı rica edeceğim.Konuşmayı verdikten sonra birkaç not düşeceğim.Okumanızı tavsiye ediyorum.Buyrun:
Ben:Selamun aleykum.Birkac soru sorabilirmiyim?
Akılcı:A selam
sor kardeşim müsait olunca cevaplarım inşallah
Ben:İlk sorum; 9.surenin 40. Ayeti olsa gerek.orada bahsedilen mesele nedir?kim kiminle arkadas pek anlayamadim.aciklayabilirmisiniz?
Akılcı: Zor soru
(Not:Bu soruya cevap bu kadardı!)
Ben:Neden. Kuran kolaydir bilenlere.acikcasi bi bilen olarak cevap vermenizi isterdim.
Cevap verdikten(yada vermeyecekseniz) sonra baska soru sorabilirmiyim bi paylasiminiz hakkinda?
Akılcı:İstediğiniz kadar soru sorun prb değil..Verebileceklerimi veririm..
Kuran kolaydır hangi bölümü ve kime?Cevabı uzun oluyor bazı soruların ve benim yazmaya vaktim yok!.ancak telefonla konuşabiliriz..
Ben:Bunu bende düsündüm yalniz benimde vaktim olmuyor.
Calisiyorum.neyse.diger sorumu yazayim.tevbe suresi 117-119 arasi bi olaydan bahsediyor.ozellikle vurgu yaptigi o 3 kisi kimlerdi? Demekki Allah bilmemizi istemiski onlardan ozellikle bahsetmis?
Baska bir sorumda, ahzab 9.ayetindn itibaren zannediyorum munafikliklardan bahsediyor.yalniz 9.ayete baslarken ey iman edenler diye buyuruyor Allah.bizlere sesleniyor fakat sonrasinda yasamis oldugumuz bi olaydan bahsediyor ama biz oyle bisey yasamadikki?burayida anlamadim ben.Ayrica bir paylasiminizda Peygamber zamaninda atilan iftiradan bahsetmissiniz.Demissinizki zamanın müşriklerine ithafen ,Muhammed kuran’i kendi yazdi uydurdu demislerdi, diye yazmissiniz. Peygamber ümmi degilmiydi ? Yazdi denebilirmi? Ayrica delili nedir o sözün?
Akılcı:Ahmet bu ve benzeri soruların binlercesi sorulabilir.
Kuran’ı o yazdı diye Kuran’da bir iddia var..Kuran peygamberimizin okuma yazma bilmediğini söylemez..Yazar değildin manasında bir ifade var ama onu Yazar hani bir kitap yazan manasında değilde Okuma bilmeyen olarak alıyorlar..Bu mümkün değil! Okuma bilmeyen biri Kuran’ı nasıl yazacak veya yazdıracak? Ben kendi eliyle yazdığını düşşünüyorum..
Kuran’ın nerdeyse bir çok bölümü geçmiş olaylardan bahseder..Bana göre siz böyle olmayın desr alın manasındadır..
Ben:Ama ben özellikle sadece bi yerde de degil bir kac yerde bu ozel manada arkadas kelimesini, 3 kisi vurgusunu bosuna yapmadigini dusunuyorum.boylece bendede farkli yorum olusuyor.diger meselede, kuranda oyle bi iddia gecer dediniz,o ayeti soyleyebilirmisiniz.uzerinde dusunmem gerek. Kuranda 157 158de ummi oldugu bildiriliyor.bunu gördukten sonra akilla olabilirlik derecesini ölcmeye gerek yoktur.ezberletilmek suretiyle ögrenemezmi?yani sizin mantiginiz bana daha uzak bi ihtimal geldi.
Akılcı:Kuran bana göre harfen korunmuş bir kitaptır..bunu okuma bilmeyen biri yazıya geçiremez..Ben arapça okumayı 2 saatte öğrenmiştim ve eminin peygamber benden zekidir..İnsanlara okuma yazmayı tavsiye eden biri kendi tavsiye ettiği bir şeyi yapmaması Kuran’da yasaklnmıştır..61:1-2
Ben:Bir cocuk anadilini ögrenirken gramerini ögrenmez ama ilk once konusmaya baslar.yani dil grameri bilmesede konusabilir.ezberleyebilir.ezberindekinide yazdirabilir.tartismamizda anlamsiz aslinda ummi olan peygambere uyun buyuruyor Allah.
Akılcı:Noam choamsky doğuştan gramer bilgisiyle doğduğumuza dair bir teorisi var bana görede mantıklıdır..
Ümmi kelimesi Kuran’da bolca kullanılır ve Kitap ehli olmayan manasındadir.
3/20 Seninle tartışırlarsa, “Ben ve beni izleyenler kendimizi ALLAH’a teslim ettik,” de. Kitap verilenlere ve kitap verilmeyenlere (ümmilere), “Teslim oldunuz mu,” de. Teslim olurlarsa, doğruyu bulurlar. Yüz çevirirlerse, görevin sadece duyurmaktır. ALLAH kulları görür.
29/47 İşte sana bu kitabı indirdik. Kendilerine kitap vermiş olduklarımız ona inanacaklardır. Şunlardan (ümmilerden) da bazıları inanacaktır. Kafirlerden başkası ayetlerimizi reddetmez.
62/2 O ki, ümmilerin arasından, kendilerinden olan bir elçi göndermiştir ki onlara O’nun ayetlerini okuyor, onları temizliyor ve onlara kitabı ve bilgeliği öğretiyor. Bundan önce onlar apaçık bir sapıklık içinde bulunuyorlardı.
Ben:Ben sunu diyebilirim,o teori beni baglamaz cunku ayet degil,vede bilimsel kesin bi bilgide degil.bir teori.umminin anlamina baktigimizdada benim dedigimden farkli anlamlara sahip degil.kuranda birden fazla anlama sahip olabilir.boyle bi kisitlama yok.bunu diger bazi ayetlerde gecen kelimelerdn anlayabilriz.ki zaten ayetlerde kitap verilmeynler icin ummi denmis.bunu peygamber icin kullanabilirmiyz
Akılcı:Peygamberimiz ümmidir..Ama okur yazardır..Ama kitap yazarı değildir..
Bu konuyu izninizle noktalayalım..
Sıkıntı değil nasıl kabul ederseniz..
BEN : Peki bencede noktalayalim ama burada bi sorun var iyi arastirin derim.selametle.
AKILCI: iyi bildiğim bir konu..
Elçilerin tamamı okur yazardır bana göre..
NOT1:İlk sorumda Muhammed Mustafa Efendimiz aleyhisselatu vesselam ve Hz. Ebubekir Sıddık sahabe efendimizin iki kişi olarak mağaraya sığınışları hakkında geçen ayetleri sormuştum.Doğrusunu söylemek gerekirse böyle basit bir soruya zor soru demesi bana akılcı oluşundan çok ajan olabileceğini düşündürdü!Burada anlatmak istediğim ise, Sünnet olmadanda İslam esaslarını tam manasıyla anlayamayacağımızdı.Yani ajanların yok etmek istediği bir kaynak:SÜNNET.Onlarda biliyorlar ki Sünnet biterse din İslam kelimesinden ibaret kalır.
Bir Ateistin dediği gibi:”EY MÜSLÜMANLAR DAHA ÇOK KURAN MEALİ OKUYUN.ÇÜNKÜ DAHA FAZLA ATEİSTE İHTİYACIMIZ VAR!”
NOT2:İkinci sorumda, Tevbe suresinin belirli ayetlerinde 3 kişiden bahsediyor.Onlar savaşa katılmadıkları halde diğerleri gibi yalan yere yemşn etmeyip gerçeği itiraf eden ve bu yolda çile çeken sahabelerden haber vermektedir.O ayetlerin tefsirini okursanız ne demek istediğimi dah iyi anlayabilirsiniz!Aynı şekilde akılcı bunu da es geçiyor, cevaplamaktan kaçıyor.
NOT3:Üçüncü sorumda Peygamber aleyhisselam’ın ümmi oluşuna değinmiştik.Yaptığı bir paylaşımda müşrikler sanki Efendimiz aleyhisselamı Kuran’ı kendisi haşa kendi yazarak uydurmakla itham etmişler.Doğrusu şu bir gerçek ki, o zamanın müşrikleri bile bu akılcıdan daha akıllılarmış.El İnsaf vel İzan ya…Kuran ayetlerini delil getirmeme rağmen diretip sırf aklına uymadığı için ümmi oluşu reddeden-muhtemelen kafir olan biriyle konuşmak gerçekten sabır taşı değil kayası gelse dayanamaz!
İşin bir diğer ilginç yanı ise bana delil getirdiği bilim adamının! teorisini kabul etmemi bekliyor,oysaki bu bir bilimsel gerçek dahi değil, zan olan tartışmalı kanıtlanamaz bir teoridir!
Hepsini geçtim, bu konuşmadan birkaç gün sonra ne tevafuktur ki benim getirdiğim ayetleri kabul etmeyip delil getirdiği o bilim adamı yani Noam choamsky’nin okuduğum kitapta(ydı sanırım) azılı bir SİYONİST olduğunu gördüm ve kat kat şoka girdim! Buyrun Cenaze namazına Efendiler..!
ARTIK SABRIMIN İFLAS ETTİĞİ YERDEYİM!
AHMET ŞİT
Yorum yapmak için üye girişi yapmanız gerekmektedir. Yada Misafir Olarak Yorum Yapabilirsiniz.Üyeliğiniz varsa üye girişi yapabilirsiniz. Yeni üyelik için üyelik formunu kullanabilirsiniz.