MADDENİN MANAYA FEDA EDİLİŞİ…
İSMAİL'İ KURBAN ETMEK…
SENİN İSMAİL’İN KİM?...
Arapça'da kurbanla ilgili sözler (Da-ha-ye) kökünden kelimelerle ifade edilir. Bu kelimede kısaca "feda etme" anlamı vardır.
Yani kurban, manevi bakımdan Cenabı Hakk'ın huzuruna yaklaşmaya vesile olan şey demektir.
Tasavvuf düşüncesinde kurban "fenâ" mertebesi, fedâkârlık, kulun nefsini ALLAH yolunda fedâ etmesi anlamına gelir. En büyük kurban insanın nefsini fedâ etmesidir.
Bizim kültürümüzde aşk, teslimiyet ve sevgiyi ifade eden kelimelerden biri de "kurban"dır. Bir AŞIK şöyle seslenir:
“Kurban olam kalem tutan ellere
Kâtip arzuhalim yâre böyle yaz”
PEKİ BİZ HANGİ İSMAİL'İMİZİ VEYA İSMAİL'LERİMİZİ KURBAN EDECEĞİZ?
İsmail'in kurban edilme emri bir semboldür. O bakımdan kurban ibadetinde söz konusu olan sadece onun kanı ve eti değildir. Belki ruhun ve gönlün kurbanıdır. Bu ise ALLAH yolunda mâsivallahın ve ALLAH'tan başkasına muhabbet duygusunun kurban edilmesidir. Bu en aziz varlığı Cenabı Hakk'a adamaktır. Bu ALLAH'a itaatın ve kamil manada kulluğun veciz misalidir. Bu TESLİMİYET ve RIZANIN, SABIR ve ŞÜKRÜN imtihanıdır. Bu, bir babanın sevgili oğlunun kanı ile toprağı boyaması değildir. Belki ALLAH'ın huzurunda bütün isteklerin, bütün arzu ve emellerin kurban edilmesidir…
BizimYunus Elifçe demiş;
"Kurban olmayınca İsmail gibi
Kimse için gökten koç indirmeye.."
Unutmayalım ki AŞK yolu kanlı yoldur. İçimize akıttığımız kanlı gözyaşlarımızla teslim olmaktaır. Aşk sahibi,ölmeden evvel ölür.Bu yol kanlı yoldur. Nefsin izzeti, şerefi kırılıp ALLAH için feda edildiği için kanlıdır. Fakat insan da bu kanlı yolu seçmekle bütün ilahi isimlere mazhar oluyor…
"Her ikisi de boyun eğdiler, teslimiyet gösterdiler" (Saffat, 103).
"O, alemlerin Rabbine boyun eğdim (eslemtü) demişti" (Bakara 2/131)
Hadis-i şeriflerde zaman zaman karşılaşılan "Anam babam sana fedâ olsun ya Resulullah!." ifadesi de teslimiyetle örülen bir aşk ve sevdanın kelimelere dökülmüş şeklidir.
Bırak tereddüt, te’vil ve yorumlarla oyalanmayı. Sorumluluktan kaçma yeter, kendini mesul tut. Nefisini, az canana kurban etmeye ruhunu hazırla ki, bütün İsmailler kurtulsun. İsmailler yerine sendeki “ben”i kes.
Ey nefsim,
Gel, sen de kurban et beklentilerini, dünyevi taleplerini ve Canan’a götürmeyen, O’nu hatırlatmayan her şeyi…
İmtihanın amacı, kişinin sevdiklerinden ALLAH yolunda vaz geçip geçememesi noktasındadır…
Allah Teâlâ, Hz. İbrahim'in aleyhisselam kıssasıyla kendi sevgisinin insanlara saadet ve selamet getireceğini ve ancak kendi sevgisinin insanlığı, düştüğü girdap ve felaketlerden kurtaracağını anlatmak istemektedir.
“Bu, hiç kuşkusuz apaçık imtihanın ta kendisiydi.” (Saffat suresi 106)
Biz İsmail'imizi kurban ettik, canımızı çok acıtsa da…
Selam Ve Dua İle
Arif Akdaş…
Yorum yapmak için üye girişi yapmanız gerekmektedir. Yada Misafir Olarak Yorum Yapabilirsiniz.Üyeliğiniz varsa üye girişi yapabilirsiniz. Yeni üyelik için üyelik formunu kullanabilirsiniz.